Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zobrazování anotací v reálném čase
Papoušek, Petr ; Schmidt, Marek (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou doplňku webového prohlížeče Firefox, který umožňuje zobrazení anotací dokumentu a jejich úprav v reálném čase. Díky napojení na 4A Framework se doplněk liší od existujících doplňků pro anotaci například možností spolupráce více uživatelů v reálném čase a možností práce s vnořenými anotacemi. Součástí této práce je i návrh, implementace a testování doplňku.
Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní
Vrabcová, Anežka ; Malá Opletalová, Jana (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Umělecký kampus VUT je situován do areálu budov mezi ulicemi Úvoz, Údolní, Tvrdého, Všetičkova a Jiříkovského. Stojí tedy mezi dvěma atraktivními rekreačními zelenými plochami Brna, kterými jsou Špilberk a Kraví hora. Nabízí se návrh řešení, který by chtěl splňovat jak všechny potřebné podmínky pro život a propojení studentu FA a FaVU, galerii VUT i absolventy v Kreativním centru Brno, tak zároveň vytvořit pro Brňany další „Zelenou linii“ – zelenou cestu po Brně s novou atraktivní uměleckou náplní. Celková koncepce klade důraz na jedinečnost fakult, vzájemné propojení a podporu spolupráce.
Analýza součinnosti spojka - pivot na ME 2008 dorostenců v házené
Václavek, Ondřej ; Tůma, Martin (vedoucí práce) ; Velenský, Michael (oponent)
Název práce: Analýza součinnosti spojka - pivot na ME 2008 v házené dorostenců Cíle práce: Zanalyzování útočných kombinací spojky a pivota na ME v Brně 2008, zjištění prostorového rozmístění spolupráce spojky a pivota a porovnání vývojových trendů v dorostenecké, juniorské a mužské kategorii. Metoda: Kvalitativní analýza videozáznamů pomocí neparticipačního nestrukturovaného pozorování utkání s následnou zpětnou observací. K záznamu zjištěných dat jsme využívali vlastní záznamový formulář. Kvalitativní analýza byla doplněná o kvantitativní analýzu záznamů získaných z programu Handball Stat. Výsledky: Největší procentuální zastoupení jsme zjistili u kombinací založených na přihrávání a většina součinností se odehrála mezi pivotem a levou spojkou a pivotem a střední spojkou s ohledem na fyzické, technické a taktické schopnosti jednotlivých spojek. Klíčová slova: házená, kombinace, spojka, pivot, kvalitativní analýza, ME v Brně 2008
Teambuildingové akce pro třídy dětí v inkluzi
Štufková, Markéta ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
(ČJ) Název práce: Teambuildingové akce pro třídy dětí v inkluzi. Cíl práce: Hlavním cílem této diplomové práce bylo vytvoření metodiky pro využití jednodenní akce s názvem "teambuilding" pro třídy, ve kterých je začleněn žák se zdravotním postižením, se záměrem podpořit pozitivní utváření vztahů v rámci třídního kolektivu a ovlivnění postojů spolužáků k začlenění jedince se zdravotním postižením do výuky tělesné výchovy. V dílčím cíli jsme zkoumali, zda lze měnit postoje žáků k žákovi v inkluzi do školní tělesné výchovy pomocí kooperačních her a teambuildingových aktivit. Metody: V rámci teoreticko-empirické práce byla navržena a testována metodika jednodenního programu s prvky sportu a zážitkové pedagogiky (dále teambuildingu) cíleně zaměřená na zlepšení přijetí žáků se zdravotním postižením, sociálních vztahů ve skupině a obecně změnu postojů k inkluzi v tělesné výchově. Program byl testován na výzkumném souboru žáků 6. Ročníku ZŠ (n=19, průměrný věk 12 let) se třemi začleněnými žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Efekt byl sledován pomocí dotazníků CAIPE-CZ a Adjective-Checklist, vytvořených pro hodnocení změny postojů k integraci žáka do hodin tělesné výchovy. Výsledky: V práci navržená metodika teambuildingu pro podporu pozitivního utváření postojů v inkluzivních třídách zahrnuje...
Multikulturní výchova v mateřské škole v integraci s rodinami
Andertová, Barbora ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
První část diplomové práce nazvaná " Multikulturní výchova v mateřské škole v integraci s rodinami" pojednává o některých termínech, týkajících se této problematiky. Dále se věnuje současné multikulturní situaci v České republice. Na toto téma jsem se zaměřila z hlediska významu spolupráce mateřské školy s rodinami a výhod multikulturní výchovy v mateřské škole s rodiči. Druhá část zahrnuje návrh třídního kurikula s multikulturním zaměřením v integraci s rodiči a jeho realizaci v soukromé anglické mateřské škole v Praze. Abstract: The first section of this thesis which is entitled "Multicultural Education in a pre-school with familial integration" starts by outlining the most common terms in this broad issue, followed by a current position of multiculturalism in Czech Republic. I focused on a topic in a sense of the co-operation between a pre-school and families from a multicultural view point. The second part includes a concept of the Multicultural Class Curriculum with familial integration and presents its realization in a privat English Pre-school in Prague.
Vzdělávání romských dětí na české škole aneb jak jsme na tom u nás v Náchodě
Vajsar, Jan ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
NÁZEV: Vzdělávání romských dětí na české škole aneb jak jsme na tom u nás v Náchodě AUTOR: Jan Vajsar KATEDRA: Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT Diplomová práce je návrhem strategického modelu pro vzdělávání romských žáků na českých školách. Je koncipována pro učitele na prvním i druhém stupni základní školy. Naším cílem bylo vytvoření takového modelu práce s romskými žáky, který bude možné v různých modifikacích aplikovat na kterékoli základní škole v České republice, kde se vzdělávají kromě majority i romští žáci. Zaměřili jsme se na město Náchod, jehož stávající stav vzdělávání romských žáků nám poslouží, jako příklad toho s čím se můžeme setkat v mnoha dalších městech v České republice. Práce obsahuje řadu metodických návrhů, které jsou připravené tak, aby byly pro školy dobře a především jednoduše uchopitelné a bylo jimi možno řešit různé problémy, se kterými se učitelé vzdělávající romskou menšinu doposud potýkali a budou se s nimi setkávat i nadále. KLÍČOVÁ SLOVA: Rom, dítě, vzdělávání, model, žák, prostředí, přístup, učitel, ulice, rodina, spolupráce, nedůvěra, předsudky, náprava, změna
"Wir müssen kleine Brötchen backen": Německá zahraničně-kulturní a vzdělávací politika vůči Rusku v kontextu třetí vlády Angely Merkelové
Jiříček, Dalibor ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Emler, David (oponent)
The diploma thesis deals with the analysis of Germany's foreign-cultural and educational policy, emphasizing the education sector to Russia during the third government of Angela Merkel. Attention is paid mainly to crucial changes and the definition of normative, institutional, and conceptual levels. The introductory part of the thesis deals with the essential introduction to the topic, setting goals, theses, and research questions. Furthermore, the methodology and critical evaluation of sources and literature are described here. The first chapter theoretically defines the analytical concepts of soft power, civil power, geo-economic power, and "Wir müssen kleine Brötchen backen", which allow a more detailed description of the research area. This section also defines foreign cultural policy and its main instruments. The second chapter presenting the empirical part of the thesis deals in detail with the educational sector of Germany's foreign cultural and educational policy to Russia from 2013 to 2017. Through crucial programs and projects, the goals, thematic areas, program, conceptual and partly also financial changes of the examined policy are analyzed. The third chapter deals with the analysis and evaluation of these changes. In addition, attention is paid to continuity in selected areas and the...
Asistent pedagoga na I. stupni ZŠ
Křehlová, Jana ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce učitele s asistentem pedagoga. V úvodu teoretické části se práce zabývá pojmem integrace, inkluze a inkluzivní vzdělávání. Dále také současnou legislativou ustanovující funkci asistenta pedagoga, kvalifikačním a osobnostním předpokladům asistenta pedagoga a z toho vyplývajícími riziky funkce asistenta pedagoga na základní škole. Všechny tyto informace vztahující se k tématu asistent pedagoga na I. stupni ZŠ jsou podkladem pro výzkumnou část práce, která je prováděna pomocí kvalitativního výzkumu. Výzkum je realizován na jedné vybrané fakultní základní škole v Praze. Empirická část práce mapuje příklady dobré praxe, formy spolupráce učitele a asistenta pedagoga, systém podpory na vybrané škole pomocí materiálů poskytnuté školou a věnuje se také zmapování úskalí, která vyplývají ze spolupráce asistenta pedagoga a učitele. Podklady pro výzkumnou část byly zpracovávány pomocí dotazníků s otevřenými otázkami, polostrukturovaným rozhovorem s ředitelem školy a také pozorováním a zúčastněným pozorováním přímo ve vyučovacích hodinách konkrétních učitelů a asistentů pedagoga. Všechny tyto metody sběru dat jsem použila ke stanovenému cíli práce, kterým bylo vytvoření souboru doporučení, která pomohou vybrané škole zefektivnit a zkvalitnit fungování spolupráce...
Teambuildingové akce pro třídy dětí v inkluzi
Štufková, Markéta ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
(ČJ) Název práce: Teambuildingové akce pro třídy dětí v inkluzi. Cíl práce: Hlavním cílem této diplomové práce bylo vytvoření metodiky pro využití jednodenní akce s názvem "teambuilding" pro třídy, ve kterých je začleněn žák se zdravotním postižením, se záměrem podpořit pozitivní utváření vztahů v rámci třídního kolektivu a ovlivnění postojů spolužáků k začlenění jedince se zdravotním postižením do výuky tělesné výchovy. V dílčím cíli jsme zkoumali, zda lze měnit postoje žáků k žákovi v inkluzi do školní tělesné výchovy pomocí kooperačních her a teambuildingových aktivit. Metody: V rámci teoreticko-empirické práce byla navržena a testována metodika jednodenního programu s prvky sportu a zážitkové pedagogiky (dále teambuildingu) cíleně zaměřená na zlepšení přijetí žáků se zdravotním postižením, sociálních vztahů ve skupině a obecně změnu postojů k inkluzi v tělesné výchově. Program byl testován na výzkumném souboru žáků 6. Ročníku ZŠ (n=19, průměrný věk 12 let) se třemi začleněnými žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Efekt byl sledován pomocí dotazníků CAIPE-CZ a Adjective-Checklist, vytvořených pro hodnocení změny postojů k integraci žáka do hodin tělesné výchovy. Výsledky: V práci navržená metodika teambuildingu pro podporu pozitivního utváření postojů v inkluzivních třídách zahrnuje...
Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní
Vrabcová, Anežka ; Malá Opletalová, Jana (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Umělecký kampus VUT je situován do areálu budov mezi ulicemi Úvoz, Údolní, Tvrdého, Všetičkova a Jiříkovského. Stojí tedy mezi dvěma atraktivními rekreačními zelenými plochami Brna, kterými jsou Špilberk a Kraví hora. Nabízí se návrh řešení, který by chtěl splňovat jak všechny potřebné podmínky pro život a propojení studentu FA a FaVU, galerii VUT i absolventy v Kreativním centru Brno, tak zároveň vytvořit pro Brňany další „Zelenou linii“ – zelenou cestu po Brně s novou atraktivní uměleckou náplní. Celková koncepce klade důraz na jedinečnost fakult, vzájemné propojení a podporu spolupráce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.